Logo

Projektowanie Loga


Logo znajdują się wszędzie wokół nas. Społeczeństwu błyskawicznie przypominają o firmie lub produkcie, dla klientów są punktem rozpoznania, z czym związana jest marka. W rezultacie pojawia się większa liczba logo, niż kiedykolwiek wcześniej, a to rodzi konieczność odróżniania się od siebie. Jak zaprojektować coś, co wybija się na tle morza innych tożsamości? I jak stworzyć coś szybko, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości? 
Cyfrowa era przyniosła wrażenie natychmiastowości i klijenci proszą o przygotowanie logo, tak jakby chodziło o kilka linijek HTML-a...Wiara, że tworzenie logo firmy lub produktu to szybki i prosty proces jest błędna. W przeciwieństwie do internetowych serwisów to produkt, którego opracowanie wymaga przeciwstawienia się presji czasu, nie tylko dlatego, że prawdopodobnie będzie drukowany na listach i wizytówkach. To wyzwanie polegające na przekształcaniu filozofii klienta w pojedynczy znak graficzny. Można ten proces przyspieszyć jeżeli klient i grafik poświęcą trochę czasu aby porozmawiać o firmie/inicjatywie i skojarzeniach z nią. Wiadomość "logo dla firmy consultingowej zamówię" to zbyt mało i prowadzi do nieskończonej litanii prób i błędów.  Finalnie klient często jest niezadowolony, a grafik często wściekły. Tym samym najpierw należy się umówić na (np) skypie i obgadać sprawę. Potem grafik myśli, myśli, notuje, szkicuje i przygotowuje planszę z taką ilością propozycji jak mu przyjdzie do głowy po wstępnym brief'ie.
Logo Business & Adventure

Jak dobrze poszło dochodzimy do rozważań nad kilku wersjami z planszy pierwszej:






Jeżeli nic nie pasuje to jesteśmy jeden punkt do przodu: wiemy czego nie chcemy:) Kolejny brief z pewnością przyniesie odpowiednie skutki. (Lub kolejny...)


Prawie zaprojektowane Logo.


Bywają przyjemne sytuacje, w których Logo jest wymyślone i wystarczy je tylko narysować, lub udało się w końcu trafić w ideę. To fantastyczna sytuacja bo oznacza, że klient wie czego chce i jesteśmy już blisko końca procesu projektowania. Bierzemy na warsztat wybrane Logo i... Rozbieramy je na czynniki pierwsze, rozmieniamy na drobne, podnosimy do potęgi - bo trzeba to w zasadzie gotowe Logo zaprojektować.



Logo dla firmy Head Hunterskiej


Co to jest Logo?



Logo - prawnie chroniony, niepowtarzalny, znak graficzny, który ma spełniać rolę marketingową oraz informacyjną, poprzez skrótowe, przedstawienie symbolu firmy, instytucji, organizacji, lub idei.
Głównym zadaniem logo jest nakierowanie na symbolizowany podmiot formą graficzną i powiązanie emocjonalne z symbolizowanym podmiotem odpowiednią formą graficzną i kolorystyką odpowiadającą charakterem danemu podmiotowi. Logo zawsze nawiązuje do przedstawianego tematu. 

Często konstruowane jest ze stylizowanych i pomysłowo zaaranżowanych pierwszych liter nazwy symbolizowanego podmiotu, lub też zawiera charakterystyczne dla danego podmiotu elementy graficzne. Może jednak symbolizować jakąś ideę jedynie swoim kształtem lub wywoływanym nastrojem (np. zawierać linie łagodne lub łamane, albo też zawierać kolorystykę jaskrawą lub stonowaną). Zawsze jednak powinno podkreślać i w skondensowany sposób podsumowywać wizerunek przedstawianego tematu. Powinno u odbiorcy wywoływać odpowiednie skojarzenia oraz nastrój, a jeśli to możliwe, motywować również do pożądanej reakcji.


Z czego "składa się" Logo?



Tylko z Logotypu (stylizacji literowej)

Tylko z elementu graficznego będącego symbolem (Sygnetu)

Najczęściej spotykanym typem loga jest połączenie
Logotypu i Sygnetu ( stylizacji literowej w połączeniu z elementem graficznym       






Jakie "wersje" Loga należy przygotować?




Logo ma być przede wszystkim czytelne i łatwo rozpoznawalne, i dlatego powinno mieć niezbyt skomplikowane kształty oraz niewielką liczbę kolorów. Oprócz wersji podstawowej logo powinno mieć również wersje: pionową (lub poziomą), konturową (obrysową), monochromatyczną (do druku półtonami jednej farby) oraz całotonalną. Dobrze też jeżeli zostanie przygotowana specjalne wersja do druku na ciemnym tle. 



1 komentarz: