Wizytówki


Wizytówka to zazwyczaj prostokątny, podręczny kartonik towarzyszący chwilom nawiązywania znajomości. Stała się elementem konwenansu, jest oznaką uprzejmości, oraz szacunku. Obecnie pełni również funkcje reklamowe.

Freelance - zareklamuj się
Dla osoby, która zajmuje się wolnym zawodem możemy zaproponować >wizytówkę kreatywną<. Pokazany przykład świadczy o zdystansowaniu, poczu humoru i pomysłowości właściciela. Gwarantuje, że zostanie lepiej zapamiętany przez interluktora. Prezentowany przykład jest, wbrew pozorom, wizytówką służbową w specyficznej branży - branży reklamowej.



 Zgodność z założeniem
Spełnia swoją funkcję: zostaje w pamięci rozmówcy. Posługujący się nią Copywriter manifestuje cechy, które pożądane są w firmie, reklamuje swoją osobę w branży. Inteligentny dowcip, zawarty w grafice, sprawia, że zwiększa się prawdopodobieństwo nie tylko otrzymania zlecenia przez freelancera od osoby, która ją otrzymała, ale również od jego znajomych. Prowokuje do pokazania jej komuś jeszcze, co podkreśla to, że właściciel wizytówki sprawdzi się w projekcie. Sugeruje, że skoro jest w stanie w niebanalny sposób przedstawić siebie, to spot/kampania, przy której będzie pracował opracowana będzie w równie interesujący sposób. Taki bilecik powinno się drukować na jak najprostszym, niebłyszczącym papierze. Wszelkie perforacje mogą wpłynąć negatywnie na odbiór grafiki i czytelność (należy też nie przesadzać z ilością efektów). Na matowej/satynowej powierzchni trudniej powstają odciski palców, a to nie wpływa dodatnio na estetykę bileciku, zwłaszcza, że zakładamy, że będzie wielokrotnie pokazywany.



Twórca
Jeżeli wymiana wizytówek odbywa się w galerii,  na wystawie/wernisarzu, w sklepie bądź w pracowni z osobą już zainteresowaną zamówieniem/kupnem dzieła nie konieczne jest zamieszczenie adresu strony www. W innych przypadkach jest to zalecane (wyjątek to nazwiska bardzo znane i nie wymagające takiej promocji). Dobrze, jednak, zamieścić choć sugestę tego, czym zajmuje się twórca, jeżeli nie posługuje się logotypem.


Zgodność z założeniem
Właścicielka wizytówki jest malarką - realistką. Na wizytówce mówi o tym portretowy emblemat w lewym, górnym rogu. Pracę zaczyna od 12.00, w zamkniętej pracowni prywatnej - zleceniodawców przyjmuje po wcześniejszym umówieniu terminu. Wizytówka jest tu tylko przypomnieniem o kontakcie. Bardzo oszczędna w formie i ilości podanych na niej informacji. Wymaga raczej ozdobnego papieru, (np. z fakturą lub delikatnym wzorem retro) który "uzupełni" projekt wizytówki.


Tymczasem dziękuję za uwagę, więcej wizytówek z opisami już wkrótce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz